Diasporik Topluluklarda Repertuvar Yoluyla Kimliğin Bir İfadesi Olarak Göç Ve Anavatan İmgelemi

Yayın Yılı: 2024
Sayfa Sayısı: 95-116
DOI:
Kitap Dili : Türkçe

Anahtar Kelimeler


“Diaspora kavramı, bir değerler dizisi olarak aralarında önemli farklıklar barındırsa da göç deneyimini yaşamış günümüz topluluklarının birçoğu için kullanılır” (Ersoy, 2010, s. 5). “Kültürel kimlik, ait olma arzusu ve bilincinden kaynaklanan, bu aidiyetin ilişkili olduğu sosyal, kültürel ve tarihsel bağlam içerisinde yoğrulan, benzerlik ve farklılıklardan hareketle, ötekine karşıtlık içerisinde geliştirilen, temsil edilen ve aktarılan bir olgu ve inşa sürecidir” (Akbaba, 2017, s. 20). Ersoy (2010) diasporik kimliklerin köken yeri ve ikamet yeri olmak üzere iki kaynaktan beslendiğini ve zamanla değişen ve dönüşen bir doğaya sahip olduğunu ifade eder. Diasporik topluluklar, sahip oldukları müzik kültürlerini bazen koruyarak, bazen de değiştirip dönüştürerek, kimliklerini oluşturmak ve kültürlerini yaşatmak amacıyla kullanmışlardır. Bu çalışma diasporik toplulukların, diasporanın oluşmasında temel bir süreç olan göç ve “orijin ve referans noktası” (Ersoy, 2018) olarak kabul ettikleri anavatana ait unsurlar içeren müziksel repertuvarları ile kimlikleri arasında nasıl bir ilişki olduğunu anlamaya çalışır. Bu çalışma, Türkiye’de yaşayan Kazak Türkleri, Kırım Tatar Türkleri, İzmir’de Yaşayan Pomak Toplulukları, Bursa’da Yaşayan Ahıska Türkleri, Çerkesler, İstanbul’da geçici göç süreci içerisinde bulunan Keldani-Iraklı göçmenler, İzmir-Selçuk Makedon Göçmenleri, İzmir’de yaşayan Vranofçalı Makedon kadın toplulukları ve Almanya’da yaşayan Türk işçileri ile sınırlandırılmıştır.

Bu kitabın bölümleri bulunmamaktadır.

Atıf Sayısı :