Salman Rushdie’nin Mağriplinin Son İç Çekişi Adlı Romanında Çokkültürlülük Ve Tarihe Palimpsest-ekfrastik Bir Bakış
Anahtar Kelimeler
Bu çalışma, kültür ve çokkültürlülük kavramlarının sosyo-politik kodlarını öne çıkarmayı amaçlamaktadır. Bu doğrultuda, Britanya gündelik hayatının inşasında belirleyici rol oynayan tahakküm yapıları ve iktidar ilişkileri sorgulanmaktadır. En nihayetinde, İngiliz tarihindeki toplumsal ve siyasi olayların kültürle etkileşimlerini, seçilen iki tiyatro oyunu aracılığıyla tartışmaktadır: Richard Bean’in İngiltere İnsanları Pek Kibar ve Tanika Gupta’nın Anita ve Ben adlı oyunları. Her iki oyunda da, elitist kültür kavrayışlarının çepere ittiği proletarya, göçmen ve kadın deneyimi kültür tartışmasının odağına yerleştirilmiştir. Böylelikle; etnisite, sınıf, kültür ve toplumsal cinsiyet temelli tahakküm ve ayrımcılık biçimleri ile eşitsizlikler deşifre edilmiştir.
Atıf Sayısı :